2% z daní
Informácie k poukázaniu 1% - 2% - 3% z už zaplatenej dane
Fyzické osoby – Zamestnanci
Pre zamestnancov, ktorí do 16. februára požiadali svojho zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania:
Do 16. februára je potrebné požiadať zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania. Zamestnávateľ vám následne vystaví „Potvrdenie o zaplatení dane".
Do 30. apríla je potrebné doručiť alebo zaslať poštou na hociktorý daňový úrad dva dokumenty:
- Zamestnávateľom vydané „Potvrdenie o zaplatení dane"
- Vami vyplnené „Vyhlásenie o poukázaní 2% z dane" – dostupné na linku: https://rozhodni.sk/wp-json/rozhodni/v1/2p/pdf?ico=45735891
Poznámka: Ak ste v predchádzajúcom roku odpracovali dobrovoľnícky minimálne 40 hodín a máte o tom potvrdenie, môžete v prospech prijímateľa poukázať 3 % z Vašej zaplatenej dane. Vtedy k Vyhláseniu pridajte aj dané potvrdenie.
Fyzické osoby – Daňové priznanie
Pre fyzické osoby, ktoré si sami podávajú daňové priznanie typu A alebo B:
Priamo v daňovom priznaní uvádzate údaje o prijímateľovi 2% a výške poukázanej sumy.
Do 31. marca je potrebné v mieste trvalého bydliska podať daňové priznanie na príslušný daňový úrad a zároveň dovtedy zaplatiť daň.
Poznámka: Fyzická osoba si môže vybrať iba jednu organizáciu, ktorej daruje svoje 2%. Výška darovanej sumy musí byť minimálne 3 €.
Právnické osoby
Právnická osoba (firma) vyplní údaje o prijímateľovi 1% (resp. 2%) a výške poukázanej sumy priamo v daňovom priznaní.
1 % z dane: Ak právnická osoba (firma) v predchádzajúcom roku až do termínu na podanie daňového priznania a zaplatenie dane (do 31. marca) nedarovala financie vo výške minimálne 0,5% z dane na verejnoprospešný účel, tak môže poukázať iba 1 % z dane a vyznačí to v daňovom priznaní.
2 % z dane: Ak právnická osoba (firma) v predchádzajúcom roku až do termínu na podanie daňového priznania a zaplatenie dane (do 31. marca) darovala financie vo výške minimálne 0,5% z dane na verejnoprospešný účel, tak môže poukázať až 2 % z dane a vyznačí to v daňovom priznaní.
Do 31. marca odošlite riadne vyplnené daňové priznanie elektronicky a v tomto termíne aj zaplaťte daň z príjmov. Ak nemáte povinnosť elektronickej komunikácie s Finančnou správou, tak vyplnené daňové priznanie zašlite v lehote na Finančnú správu a v tomto termíne aj zaplaťte daň z príjmov.
Poznámka: Právnické osoby môžu poukázať 1% (resp. 2%) z dane až trom prijímateľom. Minimálna výška v prospech jedného prijímateľa je 8 €.
Informácia pre darcov
Ak chcete, aby sme vedeli, že ste nám práve Vy zaslali svoje percentá z dane, zaškrtnite v tlačive príslušný súhlas so zaslaním Vašich údajov. Dozvieme sa len Vaše meno a adresu, nie Vami poukázanú sumu.